Ruilen en retourneren
Tuinmeubelland doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met jouw aangekochte product. Mocht je toch van de koop willen afzien, dan kan je de bestelling ruilen of retourneren. Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heb je recht op bedenktijd. Tijdens deze periode heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Wanneer je gebruik maakt van het herroepingsrecht, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden.
Hoe werkt het aanmelden van een retour of klacht?
Voor het aanmelden van een retour, vragen we je gebruik te maken van het eenvoudige klantenportaal van Tuinmeubelland. Dit geldt zowel voor de online bestellingen als de bestellingen die via één van de mega stores zijn gedaan. Inloggen werkt als volgt:
- Ga boven in het scherm naar de knop:
(op mobiel is alleen het icoontje zichtbaar) - Je persoonlijke inloggegevens heb je ontvangen na het plaatsen van de order. Is dit niet het geval, dan kun je een account aanmaken met het e-mail adres die is doorgegeven bij het plaatsen van de order.
- Klik op het tabje ‘Klachten en retouren’ en volg verder de stappen op het scherm.
- De reactietijd vanuit Tuinmeubelland bedraagt ongeveer vijf tot zeven werkdagen. In de tussentijd kan je het product nog niet retour doen. Wij vragen je even onze reactie af te wachten. In ieder geval mag je binnen veertien dagen een inhoudelijke reactie op je vraag verwachten van de service afdeling.
- Lukt het niet om op het klantenportaal te komen? Neem dan gerust contact met ons op.
Retouradres:
Tuinmeubelland Retouren
Ovv: [achternaam, postcode, huisnummer]
Ordernummer:
De Kolk 93
8255 PD Swifterbant
Meer weten?
Binnen 14 dagen nadat Tuinmeubelland de retourmelding heeft ontvangen, dien je het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Tuinmeubelland, ofwel te laten ophalen door de transporteur. Uitgesloten van de bedenktermijn zijn: producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk), zoals kussens, die naar jouw instructies, speciaal voor je zijn gemaakt.
Het wordt aangeraden om bij het afhalen of bij bezorging jouw bestelling goed te controleren. Mocht deze incompleet of beschadigd zijn, neem dan zo spoedig mogelijk hierover contact met ons op. Artikelen die je wilt retourneren dienen in een zo oorspronkelijk mogelijke verpakking aangeboden te worden, tevens moet het product ongeschonden zijn. In beide gevallen zal Tuinmeubelland het aankoopbedrag en de verzendkosten van de bezorging aan je terugbetalen. Dit gebeurt zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij betalen je over het algemeen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins vraagt; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wanneer een retour of omruiling bij je afgehaald dient te worden, zullen we vooraf de kosten met je bespreken. Lees hier meer over Retourkosten
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of een totaal ander artikel, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling. Moet het artikel omgeruild worden door een fout van ons of door een defect, dan bespreken we graag de verdere procedure. Wanneer je een product retourneert waar door jouw eigen gebruik schade aan is ontstaan, zal Tuinmeubelland.nl hiervoor kosten bij je rekening brengen.
Mocht je er met Tuinmeubelland niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vind je op https://www.degeschillencommissie.nl/. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. En je hebt de mogelijkheid om je order te herroepen via het Modelformulier voor herroeping.